AddComm

BLOG

Voorkom een dichte deur: digitaliseer jouw reparatieverzoeken

share

Er is niets frustrerender voor een monteur van een woningcorporatie dan een dichte deur. En hoewel preventief onderhoud misschien niet het meest dringend is, is het wel belangrijk dat het wordt uitgevoerd. Net als herstelonderhoud. Eigenlijk verwacht je dan ook dat de huurder wel thuisblijft om de monteur te ontvangen. Toch staan zij nog té vaak voor een dichte deur. En dat kost de woningcorporatie handenvol geld. Hoe jij die dichte deur in de toekomst gaat voorkomen? Je leest het in onze blog.

Digitaal indienen van een reparatieverzoek

Het indienen van een herstelreparatie is bij de meeste corporaties goed geregeld. Op de website staat een knop waarmee huurders direct een verzoek voor reparatie kunnen indienen. Bij preventief onderhoud gaat dit in de meeste gevallen anders. De huurder krijgt simpelweg een bericht dat er een bezoek is ingepland voor preventief onderhoud. Maar wat als de geplande datum niet uitkomt voor de huurder? Kan de huurder dit makkelijk wijzigen via een kanaal die hij/zij wenst? Wij zien nog te vaak dat de communicatie vanuit de woningcorporatie stopt na het versturen van de melding: ‘Er vindt preventief onderhoud plaats op datum X’per post of e-mail. De huurder is immers geïnformeerd, dus de monteur kan langskomen. Maar het kan ook anders…

 

Download whitepaper

Creëer de ultieme klantbeleving

Digitaliseer en optimaliseer klantcommunicatie van jouw organisatie. Neem de regie over het kanaal, de content en de templates zonder de hulp van IT en creëer de ultieme klantbeleving. Lees meer daarover in deze gratis whitepaper.

Be in control: zo voorkom je een dichte deur

Zorg dat jij je huurders tijdig en via het kanaal dat bij hen past informeert. Een monteur die voor een dichte deur komt te staan, kost namelijk handenvol geld. Daarom is het niet alleen nodig om de huurder een aantal dagen of een dag van tevoren te informeren. Het is ook nodig om de huurder op de dag zelf te informeren. En liefst op het medium en via het kanaal wat de specifieke huurder wenst! Wist je dat een sms-bericht, een half uur voordat de monteur langskomt, het aantal dichte deuren enorm verlaagt?

Met onze oplossingen kan een monteur met een druk op de knop een proces in werking stellen, waardoor de huurder eenvoudig wordt geïnformeerd. Dat kan bijvoorbeeld als de reparatie bij het vorige adres bijna is afgerond. Op de tablet geeft de monteur aan dat hij bijna klaar is en de volgende huurder ontvangt het bericht. Via SMS, Voice, WhatsApp of Facebook Messenger. Net wat bij hun wensen past. Zo weet de huurder of hij nog even een boodschap kan doen of dat hij thuis moet blijven.

Hoe digitaliseer jij de reparatieverzoeken tot een informatieflow?

Met ons platform met krachtige workflow engine klik je met de handige drag-and-drop-editor zelf een flow in elkaar. Op basis van conditionele logica maak je slimme regels. Zo laat je het systeem bijvoorbeeld zelf checken of een mobiel telefoonnummer bekend is om een SMS te sturen. Is dat niet het geval? Laat dan bekijken of een e-mailadres bekend is, zodat je het bericht alsnog per e-mail kunt afleveren. Zelfs fysieke post behoort tot de mogelijkheden! Al kan dat natuurlijk niet op de dag zelf afgeleverd worden.

Omdat we ons platform toegankelijk hebben gemaakt voor iedereen, heb je geen IT-of codeerkennis nodig om een flow te bouwen. Voor jou als manager klantcontact wel zo handig, want de drukke IT-afdeling heb je zo niet meer nodig.

Meer weten? Vraag een vrijblijvende demonstratie aan. De consultants van AddComm laten je graag zien wat onze oplossingen voor jouw woningcorporatie kunnen betekenen.

share

Laat ons je meer vertellen!