Print & mail of digitaal, van postkamer tot klantportaal: bij AddComm verbinden we alle middelen en systemen op een slimme en efficiënte manier. We automatiseren, optimaliseren en digitaliseren klantcommunicatie dan ook waar kan. Eén van de toppers die dat al jaren voor onze klanten doet, is technisch implementatie consultant Joris van der Meer. Hoogtijd om hem aan je voor te stellen in de Let’s Connect blog van deze maand.
Dertien jaar AddComm
Na het behalen van zijn ICT-diploma wilde Joris compleet iets anders: “Het is alweer dertien jaar geleden dat ik bij AddComm begon. Het kantoor zat toen nog in Breukelen en ik was verantwoordelijk voor de direct mails die onze klanten verstuurden. Maar na mijn eerste jaar besloot ik om er even tussenuit te gaan om te reizen. Ik hield in de tussentijd contact met de collega’s van AddComm. Dus toen ik een jaar later terugkwam van mijn wereldreis, stuurde ik een berichtje naar mijn toenmalig teamleider of er nog plek voor mij was. En dat was er gelukkig!” Er was alleen één ‘probleem’. AddComm was ondertussen verhuisd naar Amersfoort. En dat was vanuit Zevenhoven, het dorp waar Joris woonde, toch iets te ver. “Vanuit Zevenhoven had ik drie uur reistijd per dag. Dat was mij iets te veel. Gelukkig vond ik al snel een woning in Nijkerk, waardoor ik binnen een kwartier/twintig minuten op het werk ben. Ideaal!”, vertelt Joris.
De werkweek van technisch implementatie consultant Joris
In de jaren dat Joris hier werkt stond hij niet stil. “Ik heb mij flink kunnen ontwikkelen bij AddComm”, vertelt Joris. “Ik ben begonnen met het maken van Direct Mails en verzorg nu de volledige (technische) implementatie bij klanten. Dat betekent dat ik -samen met mijn collega’s- de wensen van de klant vertaal naar één van onze oplossingen en die vervolgens ook implementeer. Dat kan variëren van briefimplementaties, waar je ongeveer een dag mee bezig bent, tot complexere klantcommunicatieprojecten van honderden uren. Omdat we met een ticketsysteem werken, weet je ‘s ochtends meestal nog niet wat je ’s middags gaat doen. Het ticketsysteem bepaalt mijn werkweek. Maar er zijn ook een aantal dingen die wel standaard terugkomen. Zo heb ik regelmatig contact met klanten om te kijken hoe we hun oplossingen (nog) verder kunnen automatiseren, zodat zo min mogelijk handen het proces moeten aanraken.”