AddComm

BLOG

Let’s Connect met Manager IT Erik

share

De kracht van AddComm is het leggen van verbindingen. In partnerships met onze klanten én tussen ieder denkbaar communicatiemiddel. Want door onze kennis te verbinden aan de processen van onze klanten maken we complexe klantcommunicatie simpel en overzichtelijk. Hoe? Met de kennis en expertise van onze medewerkers. De hoogste tijd dus om de mensen achter AddComm aan je voor te stellen. Zevende in de reeks is ons Manager IT Erik Voorink.

IT-duizendpoot die van veel dingen iets weet

Als allround IT’er sprak het Erik heel erg aan dat hij als Manager IT bij AddComm van veel dingen iets moest weten, maar niet alles zelf hoefde uit te voeren. Erik: “In het verleden heb ik diverse rollen gehad binnen verschillende IT-gebieden. Van sales of consultant tot webdeveloper. Hierdoor begrijp ik waar mijn collega systeembeheerders, consultants en ontwikkelaars het over hebben, zonder dat ik zelf heel diep in de materie hoef te zitten. Daar zag ik dan ook echt de klik met de openstaande vacature van AddComm die ik online tegenkwam. Ik besloot een mail te sturen naar hr-manager Inge en toen ging het snel. Ik mocht op gesprek komen en een week later kon ik al beginnen.”

De week van IT-manager Erik: “Je dag loopt altijd anders dan gepland. Dat maakt het juist zo dynamisch”

Binnen de IT-afdeling van AddComm komt een breed scala van werkzaamheden aan bod. Van het ontwikkelen van nieuwe software, serverbeheer en het onderhouden van het eigen kantoornetwerk tot het oplossen van IT-storingen. Erik zorgt ervoor dat al deze disciplines goed met elkaar samenwerken en dat alles binnen de IT-afdeling op rolletjes loopt. Erik: “Er lopen veel projecten tegelijkertijd, van interne verbetertrajecten tot klantprojecten. Aan mij de taak om dit goed te plannen en managen. Overzicht creeren op een afdeling waar onwijs veel gebeurt. Zodat iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt, zonder dat we dingen dubbel doen of de kwaliteit uit het oog verliezen. Soms een hele uitdaging. Niet alleen omdat we naast ons technische team in Nederland ook nog met programmeurs in Spanje werken. Maar ook omdat een storing of een issue bij een klant natuurlijk niet in te plannen is. Dan is het meteen schakelen en met het hele bedrijf aan de slag om het probleem op te lossen. Samen gaan we altijd voor maximaal resultaat: hoge kwaliteit binnen de afgesproken tijd en binnen het budget. Dat maakt dat ik werken bij AddComm zo uitdagend vind!”

Leading Customer Communication vormt de basis voor Erik zijn werk

“Op de IT-afdeling zijn we elke dag bezig om van de informatie die de klant bij ons aanlevert ‘leading customer communication’ te maken. Dat kunnen we alleen door onze oplossingen continu beter, makkelijker, slimmer en overzichtelijker te maken. ‘Werkt niet, laat maar’ komt dan ook niet voor in ons woordenboek. We denken juist: ‘het werkt, maar hoe kan het nog beter en makkelijker’. Wat als het misgaat, hebben we dan de juiste voorzieningen om zo snel mogelijk weer live te gaan? Zo doen we er alles aan om voorop te blijven lopen in onze branche”, vertelt Erik ons. Een van die ontwikkelingen is dat er van A tot Z wordt gemeten en geregistreerd wat er met de klantcommunicatie gebeurt. Erik: “Op het moment dat wij klantcommunicatie voor een klant gaan verzenden, of dit nu om een brief, e-mail of sms gaat, kan de klant altijd zien waar in het proces we staan. Zo zie je dus precies welk gedeelte van de brieven al is geprint en welk deel nog gecouverteerd en verzonden moet worden. Maar ook kan je terugzien of een e-mail al is geopend door de ontvanger of een SMS is bezorgd. Op deze manier maken we het proces zo inzichtelijk en voorspelbaar mogelijk, zodat wij én de klant controle en regie hebben over alle klantcommunicatie die er verstuurd wordt. Eigenlijk zijn we dus een one-stop-shop voor onze opdrachtgevers als het aankomt op klantcommunicatie. Een verlengstuk van hun eigen organisatie. Dat noem ik nog eens partneship!” besluit Erik ons gesprek.

Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Laat ons je meer vertellen over:

Let’s Connect met Manager IT Erik

Leonie van der Veen
CEO AddComm

share

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm

Gerelateerde blogs