AddComm

BLOG

Let’s Connect met kwaliteitsverbeteraar Sivajo

share

De kracht van AddComm is het leggen van verbindingen. In partnerships met onze klanten én tussen ieder denkbaar communicatiemiddel. Want door onze kennis te verbinden aan de processen van onze klanten maken we complexe klantcommunicatie simpel en overzichtelijk. Hoe? Met de kennis en expertise van onze medewerkers. De hoogste tijd dus om de mensen achter AddComm aan je voor te stellen. Tweede in de reeks is onze kwaliteitsverbeteraar productie Sivajo Prahasam.

Van trafficmanager naar kwaliteitsverbeteraar

Al bijna dertien jaar is hij één van de vaste krachten van AddComm: Sivajo Prahasam. Na het behalen van zijn diploma aan het Grafisch Lyceum in Utrecht -en twee jaar werken en wonen in Canada- is hij bij AddComm begonnen als trafficmanager. Sivajo: “Tijdens mijn stage bij een internationaal platenlabel verzorgde ik de opmaak van albumhoezen. Maar het werk van degene die mij de opdracht gaf, leek mij eigenlijk veel interessanter; projectmanagement. Dus in die richting ben ik ook gaan zoeken naar vacatures. Zodoende ben ik bij AddComm terechtgekomen als trafficmanager. Maar na tweeënhalf jaar heb ik de switch gemaakt van kantoor naar productie. Dat lag toch dichter bij mij.”

Kwaliteitsverbeteraar Sivajo: kwaliteit waarborgen en verbeteren, dat is key in mijn functie

“Bij AddComm ben ik verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van onze eindproducten. Van het printen en envelopperen van onze fysieke klantcommunicatie tot het verzenden naar de postverwerker toe. Ik volg en controleer het hele proces, doe verslag van de dingen die wel en niet goed gaan én doe verbetervoorstellen”, vertelt Sivajo wanneer we hem vragen wat zijn werk inhoudt.

“Daarnaast onderhoud ik contacten met de collega’s op kantoor en zorg ik ervoor dat processen in goede banen worden geleid. Ik verzamel verbeteringen en pak ze op. En daar ligt ook meteen mijn grootste uitdaging: de ‘kloof’ tussen productie en kantoor zo klein mogelijk houden.” Sivajo: “De productie en het kantoor zijn letterlijk van elkaar gescheiden door één verdieping, maar toch is het heel belangrijk dat we van elkaar weten wat er speelt. En begrip creëren voor elkaar. Anders ontstaan er onnodige fouten. Mede daarom heb ik de tweewekelijkse afdelingsupdate geïntroduceerd. Hierin geven we het hele bedrijf inzage in de doelen die we hebben behaald als productieteam -of bedrijfsbreed-, zoals een X-periode geen externe klachten. Zo weten we van elkaar wat er speelt én kunnen we gezamenlijk sturen op het optimaliseren van onze productiestroom en onze klantcommunicatieprocessen.”

Challenge: in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel maken

In een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel maken. Dat is wat AddComm drijft. Niet alleen voor de dag van vandaag, maar juist voor die van morgen. Hoe wij zorgen dat we het sterkste antwoord hebben op nieuwe vragen? We vroegen het Sivajo: “Bij AddComm luisteren we naar de wensen van onze klanten en adviseren we over de invulling van hun klantcommunicatiestrategie. Dit doen we door het visitekaartje van de klant te verzorgen. Dus wanneer een brief verfrommelt in een envelop zit, dan verpest je het aanzicht voor jouw klanten bij hun klanten. En dat moeten we ten alle tijden zien te voorkomen. Daarom focus ik mij in mijn werk als kwaliteitsverbeteraar ook continu op het verbeteren van het interne productieproces. Hoe maken we het onszelf zo makkelijk mogelijk, zonder dat het afdoet aan de kwaliteit? In dat kader zijn we nu bijvoorbeeld ook bezig met het digitaliseren van onze printinstructies. Hierdoor hoef je de orderbonnen niet meer te printen om ze vervolgens weer te archiveren, maar kan je er altijd en overal bij. Zo daag ik mezelf -en de productieafdeling- elke dag weer uit om in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel te maken.”

Werken bij AddComm

“Ik ben nog altijd dankbaar dat ik AddComm als werkgever heb gevonden en daar nog steeds mag werken”, zegt Sivajo wanneer we hem vragen hoe AddComm is als werkgever. “Wanneer je inzet en loyaliteit toont, krijg je daar ook veel voor terug. Ik heb extra opleidingen gevolgd, diploma’s gehaald en op bijna elke afdeling gewerkt om mijn persoonlijke doelen te bereiken. Wat ik daarnaast heel erg waardeer is de positiviteit die het bedrijf brengt voor het personeel. Zo hebben we bijvoorbeeld een eigen gym, lunchen we gezamenlijk, is er veel flexibiliteit in werkuren en functies én worden er gezellige personeelsuitjes georganiseerd.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

share

Laat ons je meer vertellen!

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm