AddComm

BLOG

Let’s Connect met Inge: hr-manager bij AddComm

share

De kracht van AddComm is het leggen van verbindingen. In partnerships met klanten én tussen ieder denkbaar communicatiemiddel. Want door onze kennis te verbinden aan de processen van onze klanten, maken we complexe klantcommunicatie simpel en overzichtelijk. Hoe? Met de kennis en expertise van onze medewerkers. De hoogste tijd dus om de mensen achter AddComm aan je voor te stellen. Derde in de reeks is onze hr-manager Inge Boone.

Van betekenis zijn voor de organisatie

Starten aan een nieuwe baan tijdens corona: het is voor iedereen een uitdaging. Maar vooral als je bent aangenomen om mensen in hun kracht te zetten, met elkaar te verbinden en om de interne organisatie zo optimaal mogelijk neer te zetten. Knap lastig als de helft van de organisatie verplicht vanuit huis moet werken. Toch is het een uitdaging die Inge Boone in januari 2020 met beide handen heeft aangegrepen. Inge: “Ik was al een tijdje op zoek naar een functie waarin ik echt iets kon bijdragen aan de organisatie. Iets kon veranderen. Via LinkedIn kwam ik de vacature voor hr-manager bij AddComm tegen. En toen ik in de vacature de zinnen ‘Als jij een idee hebt, staan we daar altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt’ las, wist ik het zeker: hier wil ik werken.”

De interne organisatie zo optimaal mogelijk neerzetten

“Ik begin mijn werkdag eigenlijk altijd met een rondje langs de velden”, vertelt Inge. “Even bijpraten, vragen hoe het gaat en checken of collega’s nog iets nodig hebben. Maar tijdens de lockdowns was dat met de mensen van kantoor natuurlijk wel iets lastiger. Sommige collega’s heb ik een jaar lang niet in levenden lijve kunnen ontmoeten. Maar dat is nu gelukkig veranderd. Nadat ik even heb bijgepraat met collega’s, ga ik aan de slag met diverse hr-projecten. Dat varieert van het opstellen van nieuw hr-beleid en het optuigen van hybride werken tot het uitrollen van een assessmenttool die drijfveren meet en de werving en selectie van nieuw personeel. Geen week, nee geen dag is hetzelfde bij AddComm. Maar mijn doel wel! Ik wil de interne organisatie namelijk zo optimaal mogelijk neerzetten, zodat iedereen daar profijt van heeft. Zowel de medewerkers en AddComm als organisatie als haar klanten.”

Challenge: collega’s -en mezelf- uitdagen om het beste uit zichzelf te halen

Hoe Inge de interne organisatie zo optimaal mogelijk neerzet? Door haarzelf uit te dagen scherp te blijven richting collega’s. Inge: “Ik wil collega’s elke dag weer uitdagen om zoveel mogelijk uit zichzelf te halen, met als doel het vergroten van het werkgeluk. Daarom vind ik onze pijler Challenge ook zo mooi. Is het proces of de dienst nu al optimaal? Wat kunnen we morgen anders of beter doen om ons ultieme doel te bereiken? En sluit het werk dat je beoefent aan bij je drijfveren? Vragen en gedachtes die ik ook altijd meeneem als ik een rondje loop over de vloer. Maar natuurlijk kan een assessment daar ook bij helpen. Als we elkaar maar uit blijven dagen om het morgen beter te doen, dan kunnen we continu blijven ontwikkelen en ook beter inspelen op de externe markt. Door de interne organisatie te verbinden met de externe vragen van klanten. En alleen zo kan je in mijn ogen als organisatie Leading Customer Communication realiseren.”

Werken bij AddComm

‘Een platte organisatie in de breedste zin van het woord met veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je werk te doen. Als jij een idee hebt, staan we daar altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.’ Zinnen die Inge hebben doen besluiten om bij AddComm te solliciteren. Maar heeft ze dit in de praktijk ook zo ervaren na 1,5 jaar in dienst te zijn? We vroegen het haar.

“De vacature waarop ik gesolliciteerd heb, was hr-functionaris, waarbij de insteek vooral operationeel was. Hierbij kan je denken aan het bijhouden van de hr administratie en het zijn van een vertrouwenspersoon. Ik noemde het de 1.0-versie. Maar in de afgelopen 1,5 jaar heb ik mijn functie doorvertaald naar een 2.0-versie, waarbij ik veel breder ben gaan kijken dan het operationele gedeelte. Ik zet veel meer in op het vergroten van het werkgeluk. En dat heeft bijvoorbeeld geresulteerd in de eigen gym met personal trainer. Iets waarvan we een jaar geleden niet hadden gedacht dat we het nodig hadden. Maar daarin zie je maar weer, als je bij AddComm een idee hebt en je kunt goed onderbouwen wat het kan opleveren voor de mensen en de organisatie dan krijg je eigenlijk nooit een nee. Misschien is dat ook wel het ondernemende karakter van dit familiebedrijf. Als we een kans zien, dan pakken we die altijd.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

share

Laat ons je meer vertellen!

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm