AddComm

BLOG

Let’s Connect met assistent controller Jaap

share

De kracht van AddComm is het leggen van verbindingen. In partnerships met onze klanten én tussen ieder denkbaar communicatiemiddel. Want door onze kennis te verbinden aan de processen van onze klanten maken we complexe klantcommunicatie simpel en overzichtelijk. Hoe? Met de kennis en expertise van onze medewerkers. De hoogste tijd dus om de mensen achter AddComm aan je voor te stellen. Vijfde in de reeks is onze assistent controller Jaap Sturm.

Van Jumbo naar AddComm; Jaap maakte de overstap naar een kleinere werkomgeving

“Als echte Amersfoorter heb ik altijd de luxe gehad -of misschien wel genomen- om in Amersfoort te werken”, vertelt Jaap ons. “Zo werkte ik hiervoor bij een van de hoofdkantoren van Jumbo op de crediteurenadministratie als processpecialist. Toen zij van Amersfoort naar Uden gingen verhuizen, moest ik bij mijzelf te rade gaan; verhuis ik mee of ga ik op zoek naar een nieuwe baan dichter bij huis? Het werd dat laatste. Ook omdat ik een organisatie zoals Jumbo eigenlijk te groot vond worden. Je bent daar echt een radartje binnen de organisatie, terwijl ik liever mijn handen wil ‘vuilmaken’ en écht van betekenis wil zijn binnen een bedrijf. Ik kende Chris van der Veen, CEO Flowize, van de middelbare school en zodoende ben ik eigenlijk bij AddComm terechtgekomen. Dat is nu alweer bijna vijf jaar geleden.”

De werkweek van een assistent controller bij AddComm

Als assistent controller houd je je bezig met finance-vraagstukken. Logisch. Je helpt de controller en het management met jouw administratieve en controlerende werkzaamheden de financiële koers van een organisatie uit te zetten. Maar wat doet een assistent controller nu preciés? Volgens Jaap zijn de werkzaamheden als volgt samen te vatten: “Alle financiële data, cijfers en informatie die in een organisatie bestaan en ontstaan, verwerk, controleer en gebruik ik zorgvuldig om de verschillende stakeholders binnen AddComm te voorzien van kloppende informatie. Mijn werk is dan ook erg divers, waardoor elke week weer anders is. De ene week maak ik financiële maandrapportages, zodat de belastingaangiftes op tijd gedaan kunnen worden. En een andere week kan ik bijvoorbeeld weer heel druk zijn met het inboeken van inkomende facturen, het maken van begrotingsvoorstellen samen met sales of het maken van een verkoopfactuur. Eigenlijk ben ik van inkoop tot en met verkoop betrokken bij het financiële proces. Juistheid en het halen van deadlines staan daarbij centraal voor mij. En dat is ook meteen wat mijn werk zo uitdagend maakt: ik moet weten wat er binnenkomt, wat eruit gaat en wat er gefactureerd moet worden. Om er vervolgens voor te zorgen dat dit juist gebeurt. Zo blijf niet alleen ik, maar ook AddComm in control.”

”Jezelf kunnen uitdagen is voor mij heel belangrijk”

Hoe AddComm is als werkgever? Volgens Jaap ‘klein, maar fijn’: “Daarmee bedoel ik dat er een hele fijne en gezellige sfeer heerst binnen de organisatie. Precorona werden er wekelijks borrels georganiseerd en hadden we leuke personeelsuitjes. Maar ook rond Sinterklaas en kerst wordt er altijd uitgepakt! Daarnaast is het voor mij heel belangrijk dat ik mijzelf kan uitdagen bij mijn werkgever. En dat kan bij AddComm. Als ik een probleem zie of ervaar, dan wil ik daar meteen hands-on mee aan de slag gaan, in plaats van dat ik eerst in tienvoud moet aanvragen of dat wel mag. En die vrijheid krijg ik gelukkig ook bij AddComm.” Kan je hier een voorbeeld van noemen? “Ja, voor corona kregen wij bijvoorbeeld nog heel veel papieren inkoopfacturen binnen. Tijdens een lockdown waarin we vanuit huis moesten werken, was dat natuurlijk helemaal niet handig. Dus ben ik samen met een collega op zoek gegaan naar een oplossing. Binnen een paar maanden hadden we een digitaal inkoopsysteem geïmplementeerd, waardoor alles nu automatisch wordt verwerkt. En dat is voor iedereen voordelig; zowel voor ons, als voor de klant. Alles is nu namelijk realtime en overal inzichtelijk.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Laat ons je meer vertellen over:

Let’s Connect met assistent controller Jaap

Leonie van der Veen
CEO AddComm

share

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm

Gerelateerde blogs