AddComm

BLOG

Let’s Connect met accountmanager Anne-Fleur

share

Klantcommunicatie simpel én overzichtelijk maken. Dat kunnen we bij AddComm alleen dankzij de kennis en expertise van onze medewerkers. Daarom stellen we in de Let’s Connect blog de mensen achter AddComm graag aan je voor. Negende in de reeks is onze accountmanager -en jongste telg van de familie van der Veen- Anne-Fleur van der Veen.

Werken bij AddComm: “Als klein meisje leek mij dat al leuk”

“AddComm is een echt familiebedrijf. Dus ook in de jaren voordat ik hier kwam werken, liep ik er al regelmatig rond als klein meisje. Even kijken op het werk van mijn vader, met de ambitie om hier later ook te werken”, vertelt Anne-Fleur ons. En dat is gelukt! Sinds eind 2020 versterkt ze namelijk het salesteam als accountmanager. “Na het behalen van mijn studie heb ik eerst een half jaar iets anders gedaan. Maar het werken bij AddComm bleef toch kriebelen. En dus besloot ik 1,5 jaar geleden om toch de overstap te maken, waar ik nog steeds heel blij mee ben.”

Challenge: nieuwe klanten binden aan AddComm

“De uitdaging die ik heb meegekregen bij AddComm is het zoeken van nieuwe klanten, zodat wij hen kunnen helpen bij het optimaliseren van hun klantcommunicatiestrategie. Hiervoor ga ik met behulp van diverse tools op zoek naar interessante leads. Afhankelijk van het type prospect bepaal ik ook hoe ik die persoon het beste kan benaderen. Wanneer de connectie gemaakt is, probeer ik een afspraak in te plannen voor een demo. Tijdens die demo vertel ik -of één van mijn collega’s- vervolgens over onze oplossingen. En we denken mee over hoe een klant voorop kan blijven lopen op het gebied van klantcommunicatie. We luisteren, geven onze eerlijke mening en kiezen niet altijd voor de makkelijke weg. We adviseren alleen wat op de langere termijn werkt. Zodra de prospect klant is geworden bij AddComm, draag ik het account over naar een van onze Customer Succes Managers of accountmanagers. En lukt het niet meteen om een demo in te plannen of valt de offerte niet, dan blijf ik langs de zijlijn alsnog in contact met de prospect. Bijvoorbeeld door af en toe een interessante blog door te sturen of ze uit te nodigen voor een webinar.”, vertelt Anne-Fleur over haar functie als accountmanager. Wat ze het leukste vindt aan haar baan? “Dat elke situatie anders is”, zegt Anne-Fleur. “Iedereen zit in een andere situatie, dus ook elk advies dat je geeft is net weer even anders.”

Bij AddComm zeggen we wat we denken

Volgens Anne-Fleur onderscheidt AddComm zich echt qua cultuur: “We zijn een familiebedrijf, en dat zie je ook echt terug in de sfeer die er heerst op kantoor. We zijn open naar elkaar, en richting onze klanten. En dat maakt AddComm een heel fijn bedrijf om voor te werken. Wat ik ook heel tof vind aan werken bij Addcomm is dat je jezelf mag zijn en doen wat je wilt. Je krijgt veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen en je ambities te verwezenlijken. Hierdoor kan je in alle functies eigenlijk zo hoog komen als je zelf wilt. Zolang je de drive maar hebt en er hard voor werkt.” Wat Anne-Fleur haar ambities zijn? “Ik wil uiteindelijk op Leonie d’r plek terechtkomen-en dat weet ze ook-!”, zegt ze vastberaden. “Maar daarvoor zal ik de komende jaren eerst meer ervaring op moeten doen. Ik heb daarom ook veel contact met andere accountmanagers, omdat zij mij veel kunnen leren over de inhoud. Een ander punt wat ik superleuk vind om te doen én waarin ik mijzelf ook verder wil ontwikkelen is het geven van webinars. Vorig jaar zijn we begonnen met het geven van webinars en dit jaar staan er ook nog meerdere op de planning, waar ik verantwoordelijk voor ben. Het geven van webinars is enerzijds super spannend, ik had het namelijk nog nooit gedaan, maar tegelijkertijd ook heel gaaf. Je kunt klanten namelijk op een laagdrempelige manier kennis laten maken met wat AddComm doet en hoe onze oplossingen hen verder kunnen helpen.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Of bekijk onze vacatures en solliciteer op de functie die bij jouw ambities past.

Laat ons je meer vertellen over:

Let’s Connect met accountmanager Anne-Fleur

Leonie van der Veen
CEO AddComm

share

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm

Gerelateerde blogs