AddComm

BLOG

Even bijpraten met Arne en Leonie: “2021 was een mooi jaar voor AddComm”

share

December; de maand van de lijstjes, foute kerstmuziek, jaaroverzichten en gezelligheid met vrienden en familie. Hét perfecte moment om samen met CEO Leonie van der Veen en CINO Arne van der Veen terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar 2022.

2021: het jaar waarin ‘het best bewaarde geheim’ van AddComm werd onthuld

Ook bij AddComm doen we dit jaar aan een jaaroverzicht met als thema ‘focus en strategie’. Want dat was wat in 2021 centraal stond, vertelt Leonie ons: “Nadat wij als nieuwe generatie famillieleden het bedrijf hebben overgenomen, vonden we het ook belangrijk dat het echt óns verhaal werd. Dit verhaal hebben we vervolgens vertaald naar een nieuwe strategie, visie, branding en website, die april dit jaar zijn gelanceerd.” Arne vertelt vervolgens dat er heel goed is gereageerd op de lancering van de nieuwe identiteit: “De nieuwe identiteit matcht gewoon heel goed met wie we zijn en waar we naartoe willen. En dat merkt onze omgeving ook. Vroeger hoorden we nog wel eens ‘AddComm is het best bewaarde geheim’, maar tegenwoordig horen we dat eigenlijk nauwelijks meer. We zijn zichtbaarder geworden en delen veel meer informatie, in plaats van dat we het bij onszelf houden. Een professionaliseringsslag waar we zeker mee doorgaan.”

De hoogtepunten

Volgens Leonie en Arne was 2021 overall een supermooi jaar, met veel nieuwe ontwikkelingen. Arne: “We hebben niet alleen een aantal mooie nieuwe oplossingen gemaakt, maar we mochten ook nieuwe klanten verwelkomen. En er is veel aandacht besteed aan onze interne organisatie, om meer betrokkenheid bij medewerkers te creëren.” De absolute hoogtepunten? Volgens Leonie waren dat het binnenhalen van een aantal hele grote klanten, de oplevering van de ballenbak én het neerzetten van een hele heldere strategie en visie. Arne werd juist heel blij van de weken dat er gezamenlijk op kantoor gewerkt mocht worden. Maar ook het 25 jaar AddComm-feest én de ontwikkeling van nieuwe producten zijn hem bijgebleven.

AddComm’s facts & figures

  • 10 Nieuwe klanten en 2 klanten tegen wie we ‘tot ziens’ zeiden
  • De enige echte AddComm ballenbak telt wel 29.999 ballen
  • Duizenden kopjes koffie bespaard door het vele thuiswerken
  • Ruim 150.000.000 A4-tjes geprint
  • Ruim 100.000.000 digitale berichten gestuurd

De challenges van 2021 voor AddComm

“Door corona kwam het digitaliseren van klantcommunicatie in een stroomversnelling terecht, en dat heeft ons natuurlijk veel moois gebracht. Maar tegelijkertijd is Covid-19 ook één van onze grootste uitdagingen geweest. Want hoe houd je mensen betrokken met al het thuiswerken?”, vertelt Leonie. “Gelukkig hebben we ons 25-jarig bestaan in september nog live, met z’n allen, kunnen vieren. Maar in deze decembermaand moesten we op zoek naar creatievere manieren om elkaar te ontmoeten en ‘connected’ te blijven. Met een drive-through sinterklaasfeest voor de (klein)kinderen van onze medewerkers en een drive-in bioscoop met kerst is dat denk ik wel goed gelukt!”. Arne vult aan: “Toch heb ik het afgelopen jaar de reuring en creativiteit die ontstaat als je samen op kantoor werkt, wel heel erg gemist. Bedrijven onderschatten weleens hoeveel werk er wordt verzet bij de koffieautomaat. Daar ontstaan spontaan de creatiefste ideeën. En dat is thuis, via Teams, toch een stuk lastiger te realiseren. Ik hoop dan ook dat we elkaar aankomend jaar weer vaker reallife op kantoor mogen ontmoeten”.

“Een ander belangrijk thema dit én aankomend jaar is de professionaliseringsslag van onze organisatie.”

– Leonie van der Veen – CEO @ AddComm

Medewerkers in hun kracht zetten dankzij assessmenttooling

“Een ander belangrijk thema dit én aankomend jaar is de professionaliseringsslag van onze organisatie”, vertelt Leonie. “Hiervoor hebben we onder andere geïnvesteerd in The Predictive Index, assessment tooling waarmee wij kunnen achterhalen wat iemands talenten en persoonlijke drijfveren zijn. Zo kunnen we medewerkers in hun kracht zetten, zodat zij kunnen doen waar ze goed in zijn. In plaats van dat ze in een bepaalde functie worden gedrukt en niet het maximale uit zichzelf halen. Afgelopen jaar hebben we dit al doorgevoerd binnen het salesteam en in 2022 willen we dit verder doortrekken naar de rest van de organisatie.”

Een speciale pluim voor onze productieafdeling

“Zonder andere teams tekort te doen, willen wij toch onze credits geven richting team productie”, zegt Leonie. “Daar zijn de afgelopen 1,5 jaar -ondanks alle coronamaatregelen- flinke stappen gezet qua professionalisering door onze productiemanager Bert Buurma. De manier van werken is stevig aangepakt, waardoor medewerkers nu elk onderdeel van het proces beheersen. Zo zijn ze breder inzetbaar. Er is een echt team ontstaan, de tijdigheid en kwaliteit van onze offline klantcommunicatie zijn verbeterd én en de kwaliteit is aanzienlijk verhoogd. Iets waar we met zijn allen heel trots op mogen zijn!”

Leading Customer Communication, zéker in 2022

“In 2022 gaan we steeds meer van ‘onze geheimen’ delen met onze klanten en prospects”, vertelt Leonie wanneer we haar vragen naar de plannen van komend jaar. “We gaan verder met het geven van webinars over het digitaliseren en optimaliseren van het klantcommunicatieproces en -spoileralert- we brengen in maart een trendrapport uit met de vijf belangrijkste klancommunicatietrends.” Arne: “Een ander agendapunt is het verbeteren van de service richting onze klanten en het bedenken van nieuwe, betere en efficiëntere oplossingen. Dat noemen wij Leading Customer Communication.”

Ben jij benieuwd wat AddComm voor jouw organisatie kan betekenen? Nu en in de toekomst.

 

Neem dan contact met ons op.

Laat ons je meer vertellen over:

Even bijpraten met Arne en Leonie: “2021 was een mooi jaar voor AddComm”

Leonie van der Veen
CEO AddComm

share

AddComm
Trendrapport

Technologie heeft de afgelopen jaren de manier waarop bedrijven en klanten met elkaar omgaan volledig op zijn kop gezet. Het gedrag en de voorkeuren van klanten veranderen door technologische innovaties namelijk continu. En ook de komende vijftien jaar blijft dat zo. Ben jij klaar voor de consument van 2035; een klant die steeds veeleisender wordt in hun verwachtingen ten aanzien van service?!

 

Ontvang nu

AddComm

Gerelateerde blogs