Een geautomatiseerde klantreis voor belastingsamenwerkingen

Als het gaat om het heffen en innen van belastingen en de communicatie daarover, hebben burgers steeds hogere verwachtingen. Als belastingsamenwerking is het vaak een uitdaging om aan die verwachtingen te voldoen.

AddComm helpt diverse grote belastingsamenwerkingen met gepersonaliseerde klantcommunicatie via alle kanalen door de customer journey te automatiseren.

Vraag vrijblijvend een demo aan van ons platform Flowize door één van onze consultants of lees verder op deze pagina voor meer informatie.

T. 033 - 454 9000 | E. info@addcomm.nl

Demo Flowize

Flowize voor belastingsamenwerkingen

AddComm helpt belastingsamenwerkingen in hun digitale transformatie met het platform Flowize. Flowize is een krachtig SaaS-platform wat communicatie personaliseert, automatiseert en verzendt via alle kanalen. Enkele voorbeelden van de mogelijkheden van Flowize voor belastingsamenwerkingen:

  • Gesegmenteerd aanslagen opleggen: bijvoorbeeld door alle klanten te verdelen in groepen (zoals high-care, medium-care en low-care). Aanslagen voor klanten in het low-care segment die altijd op tijd betalen kun je tegelijk opleggen. Zo blijft er veel meer ruimte over voor klanten die meer aandacht behoeven.
  • Gepersonaliseerde communicatie: niet alleen de juiste naam, adresgegevens en aanslagdata, maar in combinatie met segmentatie kan ook de tone-of-voice worden aangepast. Zit een klant in het high-care segment omdat hij vaak te laat betaald? Stuur de aanslag dan met een 'stevigere' toon in plaats van de aanslag naar een klant die altijd op tijd betaald.
  • Geautomatiseerd herinneringen sturen: heeft een klant nog niet betaald? Laat Flowize dan automatisch een herinnering sturen. Hierbij kun je het kanaal zelf instellen. Laat de eerste herinnering bijvoorbeeld via e-mail sturen. Wordt er nog niet betaald? Laat de tweede herinnering dan via een SMS sturen wat een hogere attentiewaarde heeft dan e-mail. Zelfs een geautomatiseerd telefoonbericht behoort tot de mogelijkheden.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de inzet van Flowize voor belastingsamenwerkingen. Er is nog veel meer mogelijk, zoals de inzet van een betaallink in de communicatie, big data analyses of een intelligente chatbot op de website die antwoord geeft op vragen van burgers.

Door de samenwerking met AddComm kunnen we gesegmenteerd aanslagen opleggen en is onze capaciteitsplanning sterk verbeterd.

Dhr. Visser

Kwartiermaker

Klantcase grote belastingsamenwerking

Voor één van de grootste belastingsamenwerkingen in Nederland verwerkt AddComm alle klantcommunicatie. Zij leggen lokaal aanslagen op, zoals de waterschapsbelasting of gemeentelijke belastingen.

Deze klant werkte voorheen met een kleinere partij uit de omgeving. De volumes en uitvoeringskosten werden echter zo groot, dat ze boven de aanbestedingsgrens kwamen. Enerzijds moesten zij daarom naar een andere leverancier, anderzijds was er ook een groeiende behoefte aan een professionele partij die hen een spiegel kon voorhouden. Daarnaast waren er knelpunten in de planning waardoor er hoge piekbelastingen voorkwamen.

Met name in de planning is veel verbeterd. Alle klanten zijn gesegmenteerd op basis van de verwachte effort die erin gestoken zou moeten worden. Daardoor werd het mogelijk veel beter te plannen en de hoge piekbelastingen te voorkomen.

Tegenwoordig is in april al 95 procent van de aanslagen opgelegd. Zo ontstaat er veel ruimte voor klanten die wat meer aandacht nodig hebben en hoeft het personeel geen hoge piekbelastingen meer op te vangen. Bovendien is het nu mogelijk voor iedere klant een geautomatiseerde persoonlijke customer journey te maken.

Bij AddComm gaan we zorgvuldig om met gevoelige data. We kiezen er daarom voor de namen en processen van onze klanten niet openbaar te maken om te voorkomen dat we een target worden voor kwaadwillenden. Je kunt de klantcase gratis en vrijblijvend downloaden door op onderstaande button te klikken.

Over AddComm

AddComm is een familiebedrijf, opgericht in 1996 als print- en mailhuis. Ondernemend, vindingrijk en enthousiast. Sinds 1996 is er veel veranderd. Vandaag de dag staat de volgende generatie familieleden aan het roer en van print- en mailhuis zijn we getransformeerd tot specialist in omnichannel klantcommunicatie.

Onder onze klanten bevinden zich veel gemeenten, incasso organisaties, belastingsamenwerkingen, woningcorporaties en energiemaatschappijen. We ondersteunen hen bij het versturen van klantcommunicatie. Dit doen we geautomatiseerd en gepersonaliseerd via alle kanalen.

Demo Flowize

Vraag vrijblijvend een demo aan van Flowize voor belastingsamenwerkingen door één van onze consultants.

Of neem contact met ons op via 033 - 454 9000 of per e-mail via info@addcomm.nl.

Demo Flowize