AddComm

BLOG

Drie redenen om nu te starten met het digitaliseren van jouw klantcommunicatie

share

Klantenservice via Facebookmessenger, informeren over de status van een bestelling via mail en sms, real-time gedigitaliseerde reparatieverzoeken: zomaar een greep uit de momenten waarop jij met je klanten communiceert. En hoe anders is dat als je het vergelijkt met een jaar of vijf geleden. Nieuwe communicatiemiddelen, mogelijkheden en uitdagingen volgen elkaar in een rap tempo op. We snappen best dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Want waar begin je en hoe richt je jouw digitale klantcommunicatie in? En hoe houd je vervolgens de controle op de informatiestromen die voor jou belangrijk zijn? In het webinar van vrijdag 29 oktober deelt onze Anne-Fleur van der Veen vijf praktische tips over hoe je nu echt kunt starten met digitale klantcommunicatie. De waarom-vraag beantwoorden we in deze blog: want waarom moet jij nu al klaar zijn voor de uitdagingen van morgen? Wij noemen drie redenen.

1. De wensen en eisen van de klant zijn veranderd

De moderne consument verwacht dat hij/zij op ieder moment van de dag, via ieder mogelijk kanaal in contact kan staan met jouw bedrijf. En dat het geen verschil maakt welk kanaal hij gebruikt. De informatie is altijd hetzelfde en sluit aan bij zijn situatie. Dat noemen we ook wel omnichannel communicatie.

Omnichannel betekent dat de klant geen verschil ervaart wanneer hij contact heeft met jouw bedrijf via e-mail, Twitter of gewoon via de telefoon. Jouw bedrijf is overal aanwezig en communiceert onafhankelijk van het kanaal met de klant. Op een gepersonaliseerde manier; alle communicatie is afgestemd op de situatie en de wensen van de klant. En laat dat nu precies zijn wat jij met het digitaliseren van jouw klantcommunicatie bereikt.

2. Continu nieuwe communicatiemiddelen

Niet alleen de wensen van de moderne consument zijn veranderd. Ook het aantal communicatiemiddelen waarmee je richting jouw klanten kunt communiceren. Waar we twee jaar geleden nog nooit hadden gehoord van TikTok, is het nu hét platform om de jongere doelgroep te bereiken. Daar zal jij jouw klantcommunicatiestrategie dus op moeten aanpassen. En daar helpen wij je graag bij. Voor ieder individu het juiste kanaal. Social media, e-mail, SMS en zelfs geautomatiseerde spraakberichten: bij AddComm hebben we alles in huis. Maar we blijven ook luisteren naar de markt en de wensen van onze klanten. Dus mis jij een kanaal? Laat het ons vooral weten, want wij gaan graag voor je aan de slag!

3. Geen handmatige werkzaamheden meer

Handmatige processen zijn kostbaar en hebben een hoge risicofactor. Een typefout is immers zo gemaakt. Daarnaast dragen handmatige processen niet bij aan het goed bedienen van klanten. Automatisering maakt omslachtige en tijdrovende acties eenvoudig. Daarom heeft AddComm klantcommunicatiesoftware ontwikkelt die relevante, persoonlijke klantcommunicatie automatiseert en regisseert zodat deze aansluit bij de voorkeuren van jouw klant. Is handmatig ingrijpen toch nodig? Dan is ‘human intervention’ mogelijk. Automatiseer acties en volg het ritme van je klant. Anyplace, anywhere, anytime.

Digitale klantcommunicatie: ben jij al ingestapt?

Wat blijkt? Het digitaliseren van jouw klantcommunicatie helpt je dus om meerwaarde toe te voegen voor je klanten én om onderscheidend te zijn. Zo ben jij klaar voor de uitdagingen van morgen. Hoe we dat doen? Daar vertelt Anne-Fleur je alles over tijdens haar webinar op vrijdag 29 oktober om 11.00 uur.

Meld je gratis aan voor het webinar!

share

Laat ons je meer vertellen!

AddComm
Whitepaper

AddComm maakt in een steeds complexere wereld klantcommunicatie simpel. We verbinden nieuwe technologieën aan bestaande om zo optimale klantcommunicatie te creëren. Benieuwd hoe je van jouw facturatieproces een krachtige klantbeleving maakt? Download dan onze whitepaper.

 

Download nu

AddComm