Digitaliseren reparatieverzoeken: voorkom de dichte deur

Door digitalisering van reparatieverzoeken besparen woningcorporaties handenvol geld en wordt de customer journey verbeterd.

Voor een monteur van een woningcorporatie is er niets frustrerender dan een dichte deur. En hoewel preventief onderhoud misschien niet het meest dringend is, is het wel belangrijk dat het wordt uitgevoerd. En in geval van herstelonderhoud zou je toch verwachten dat de huurder wel thuisblijft om de monteur niet mis te lopen. Bovendien kost het de corporatie handenvol geld. Met Flowize, het communicatieplatform van AddComm, voorkom je een dichte deur.

Digitaal indienen van een reparatieverzoek

Bij de meeste corporaties is het indienen van een herstelreparatie goed geregeld: op de website staat een knop waarmee je direct een verzoek voor reparatie kun indienen. In sommige gevallen word je direct doorgelinkt naar de Mijn-omgeving van de corporatie. De huurder vult de nodige velden in, de reparatie wordt ingepland en de huurder krijgt een bevestiging van de geplande datum.

Preventief onderhoud kent wat minder stappen. De huurder krijgt eenvoudigweg een bericht dat er een bezoek is ingepland voor preventief onderhoud. In een aantal gevallen kan een huurder in het bericht doorklikken naar een formulier om een andere datum te (laten) plannen, voor het geval de geplande datum niet uitkomt. Maar daar houdt het vaak op. De huurder is geïnformeerd dus de monteur kan langskomen.


Digitalisering van transactionele communicatie

Digitaliseer de transactionele communicatie in jouw organisatie. Neem de regie over het kanaal, de content en de templates zonder de hulp van IT en maak frictieloze customer journeys. Lees meer in de gratis whitepaper.


Zo voorkom je een dichte deur

Een monteur die voor een dichte deur te staan, kost handenvol geld. Daarom is het niet alleen nodig om de huurder een aantal dagen of een dag van tevoren te informeren; het is ook nodig om de huurder op de dag zelf te informeren. En liefst op het medium en via het kanaal wat de specifieke huurder wenst! Een SMS bericht, een half uur voordat de monteur langskomt, verlaagt het aantal dichte deuren enorm.

Met Flowize kan een monteur met een druk op de knop een proces in werking stellen waardoor de huurder eenvoudig wordt geïnformeerd. Dat kan bijvoorbeeld als de reparatie bij het voorafgaande adres bijna is afgerond. Op de tablet geeft de monteur aan dat hij bijna klaar is en de volgende huurder ontvangt het bericht. Zo weet de huurder of hij nog even een boodschap kan doen of dat hij thuis moet blijven.

Hoe maak je een informatieflow?

Flowize, de naam zegt het al: een platform met een krachtige workflow engine. Met de handige drag-and-drop editor klik je zelf een flow in elkaar. Op basis van conditionele logica maak je slimme regels. Zo laat je het systeem bijvoorbeeld zelf checken of een mobiel telefoonnummer bekend is om een SMS te sturen. Is dat niet het geval? Laat dan bekijken of een e-mailadres bekend is, zodat je het bericht alsnog per e-mail kunt afleveren. Zelfs fysieke post behoort tot de mogelijkheden! Al kan dat natuurlijk niet op de dag zelf afgeleverd worden.

Door de low-code technologie heb je bovendien geen codeerkennis nodig om een flow te bouwen. Als Manager Klantcontact wel zo handig, want de drukke IT-afdeling heb je niet meer nodig. Meer weten? Vraag een vrijblijvende demonstratie aan. De consultants van AddComm laten je graag zien wat Flowize voor jouw woningcorporatie kan betekenen.

Vrijblijvende demonstratie Flowize

Demo Flowize