Een betere cashflow door de digitale acceptgiro

Laat je jouw klant nog steeds een compleet IBAN-nummer (34 tekens) overtypen?

Als Financieel Manager is er niets vervelender dan rekeningen die niet betaald worden. Je probeert er alles aan te doen om dit te ondervangen, maar dat lukt niet altijd. En dat, terwijl je er lang niet altijd iets aan kan doen. Soms komt een rekening niet aan. Of een consument vergeet gewoon te betalen. Je hebt de oorzaak niet altijd in de hand. En dat is frustrerend, want van jou wordt verwacht dat je ervoor zorgt dat de rekeningen betaald worden. Een betere cashflow, dat is waar je naar toe wilt. In deze blog lees je hoe een digitale acceptgiro je daarbij helpt.

Gemak dient de mens

In een wereld van digitalisering en automatisering maken we het onszelf graag gemakkelijk. Het licht doen we aan met een spraakcommando en pinnen doen we contactloos. Maar met het betalen van een rekening is dat anders. Rekeningen betalen we door een IBAN-nummer over te typen wat maar liefst 34 (!) tekens mag bevatten. Vervolgens nemen we zorgvuldig de naam van het bedrijf over en tenslotte controleren we nauwkeurig of alles wel goed is ingevuld.

Een handmatige en foutgevoelige procedure die een gedeelte van de consumenten niet meer ervaart als ‘van deze tijd’. Een papieren acceptgiro op de post doen is echter ook niet meer gebruikelijk. Daarom wil je zoveel mogelijk op een manier communiceren die past bij de wensen van de individuele consument: 1-op-1 klantcommunicatie. De ene consument wil op digitale wijze de rekening ontvangen, de andere wil liever nog iets op papier krijgen.

Met de papieren acceptgiro zijn we allemaal bekend, alhoewel die steeds meer uitgefaseerd wordt. Gelukkig kan het ook digitaal. Met een digitale acceptgiro krijgt jouw consument een betaalverzoek waar hij in enkele klikken aan kan voldoen. Typefouten zijn verleden tijd, want alle gegevens staan al ingevuld. Door het gemak van een digitaal betaalverzoek is de conversie van verzoek naar betaling torenhoog. Voor de consument optimaal gemak en voor jou een betere cashflow.

Meer weten over de digitale acceptgiro? Bekijk onze oplossing DigiAccept.

Jouw rekening via ieder kanaal

Een digitale acceptgiro klinkt makkelijk. Alle gegevens staan al ingevuld en met een paar klikken kan je klant het betalen van zijn to-do lijstje wegstrepen. Als bedrijf heb je er echter niets aan als de acceptgiro niet aankomt. Mailadressen wijzigen maar al te vaak. Bovendien is de ene consument de andere niet. We willen onze berichten ontvangen via het kanaal dat ons schikt. Voor de één is dat e-mail, voor een ander SMS of voor de jongste generatie social media.

Met een digitale acceptgiro maakt het kanaal niet uit. Een linkje kun je namelijk op iedere mogelijke wijze versturen. Zelfs een geautomatiseerd spraakbericht behoort tot de mogelijkheden. Hierbij krijgt de consument een spraakbericht met instructies hoe te betalen. En mochten alle digitale inspanningen niet baten? Dan vallen we automatisch terug op onze roots: Print & Mail. De uitkomst is altijd hetzelfde: het betaalverzoek wordt afgeleverd bij de consument.

De consument laten betalen zoals hij dat wil

De consument ontvangt een e-mail met een factuur en opent die op zijn smartphone terwijl hij in de supermarkt staat. Omdat het een terugkerende betaling is, wil hij liever een automatische incasso instellen. Hij klikt de e-mail weg, gaat door met boodschappen doen en vergeet uiteindelijk de rekening te betalen.

Ook een situatie als bovenstaande is met de digitale acceptgiro verleden tijd. Een digitale acceptgiro is kanaalonafhankelijk en op iedere wijze te voldoen. Bijvoorbeeld door i-DEAL, achteraf betalen met PayPal of het afgeven van een digitale machtiging. Zelfs een betalingsregeling is mogelijk. Binnen de gestelde kaders uiteraard. Zo creëren we nog meer gemak voor jouw consument.

Jouw betaalverzoek, jouw huisstijl

Ons logo, onze naam of onze kleuren in jouw betaalverzoek of op jouw betaalpagina? No way! Jouw klant verwacht een vlekkeloze betaalervaring in een herkenbare omgeving. Daarom wordt alles opgemaakt in jouw huisstijl. Het bericht, de betaalpagina: alles. Zo wordt het jouw klant zo makkelijk mogelijk gemaakt om te betalen met als resultaat een betere cashflow.

Meer informatie?

Maak het betalen gemakkelijk met DigiAccept. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een demo. Bel ons
op 033 - 454 9000 of laat
je terugbellen.