Featured image
Cases

Digitalisering en print: factureren zonder zorgen voor Infomedics

share

Infomedics - je weet wel, van die roze enveloppen – heeft de afgelopen jaren flinke stappen gezet in de digitalisering van facturatie en debiteurenbeheer. Sinds hun fusie met Famed werkt Infomedics samen met AddComm om hun klantcommunicatieprocessen te optimaliseren. In dit artikel lees je hoe we namens Infomedics zorgverleners en patiënten ontzorgen.

Waarom Infomedics voor AddComm kiest 

In 2018 ging de medische facturatiedienst Infomedics samen met branchegenoot Famed. Op dat moment verzorgden wij voor Famed al het fysiek en digitaal versturen van facturen; Infomedics werkte met een andere printleverancier. Na de fusie was het logisch om te kiezen voor één enkele leverancier, maar welke zou het worden? Infomedics ging niet over één nacht ijs en bestudeerde ook de concurrentie. 

“We hebben diverse partijen benaderd, maar uiteindelijk gekozen voor AddComm,” vertelt Fred Bloem, Managing Director bij Infomedics. “Zij boden de gunstigste voorwaarden en konden het beste doen wat wij verwachten van een printhouse: ontzorging en ondersteuning bij het printen én het digitaal factureren.” 

Geautomatiseerd versturen van nota’s en aanmaningen 

Infomedics neemt voor zorgaanbieders het volledige facturatietraject uit handen: van het versturen van nota’s tot incassocommunicatie. Hun aanpak is gebaseerd op het 'first time right'-principe. Daarbij staat het ontzorgen van zorgverleners en patiënten voorop. De expertise van AddComm speelt hierin een essentiële rol, zowel bij de fysieke communicatie als via hun digitale kanalen.  

“AddComm verzorgt niet allen het printen, couverteren en sorteren van de fysieke facturen, maar ook de overdracht naar PostNL. De digitale klantcommunicatie verloopt volledig geautomatiseerd via Flowize,” benadrukt Leendert-Jaap Maan, Projectmanager bij Infomedics. “Het versturen van nota’s en aanmaningen doen we via e-mail, met daarin een betaallink en een SMS ter verificatie. Wanneer een e-mail bouncet, valt het systeem automatisch terug op fysieke post. Wij kunnen er volledig op vertrouwen dat deze fysieke post vanuit AddComm bij PostNL wordt aangeleverd.” 

Digitaliseren van retourpost 

Naast het managen van hun huidige processen, denken we ook mee over nieuwe oplossingen om de klantcommunicatieprocessen bij Infomedics nog verder te stroomlijnen. “We doen het echt samen,” licht Manager Operations Chantal Ricke toe. “Als wij met een probleem komen, denken ze met ons mee en zijn ze bereid om alles aan de kant te gooien om voor ons iets op te pakken.” 

Als voorbeeld noemt ze het digitaal verwerken van retourpost. “Dagelijks komen er postzakken vol roze enveloppen bij ons retour. Met AddComm en PostNL draaien we nu een pilot om de inkomende post te digitaliseren. Zo hoeven we niet alle enveloppen meer fysiek open te maken en krijgen we meer grip op dit postproces.” 

Prettig persoonlijk contact 

Ook Fred ziet AddComm als een echte partner. “Ik vind AddComm gewoon een hele prettige club,” aldus de Managing Director. “We zouden nooit zaken met hen doen als we er geen vertrouwen in zouden hebben dat ze onze volumes kunnen verwerken en bepaalde kwaliteitsstandaarden hanteren. Maar uiteindelijk kies je ook voor een leverancier omdat het goed voelt.” 

En volgens Fred voelt het inderdaad goed bij de mensen van AddComm. “We hebben prettig persoonlijk contact. Het is fijn om geholpen te worden door een partij die ons als belangrijke klant beschouwt, afspraken nakomt én goed op onze vragen reageert.” 

Wil je jouw klantcommunicatieprocessen ook naar het volgende niveau tillen? We denken graag met je mee! 

Leonie van der Veen
CEO AddComm

Laten we kennismaken

Ontmoet Leonie voor een inspirerend gesprek.
Afspraak inplannen