AddComm

CASE

Vernieuwende klantcommunicatie en persoonlijke aanpak voor Accountor

share

Al ruim tien jaar vertrouwt Accountor Nederland voor haar klantcommunicatie op de samenwerking met AddComm. Toen bol.com, het bedrijf waarvoor Accountor Nederland in 2002 is opgericht, voor de printopdrachten overstapte naar AddComm, volgde Accountor dit voorbeeld. In dit interview vertelt Marcel de Jong, Manager Client Solutions, alles over de samenwerking: “Voor mij is de persoonlijke benadering van AddComm de grootste toegevoegde waarde. Dit geeft vertrouwen.” Lees hier hoe de samenwerking gegroeid is van alleen print, naar digitale en geautomatiseerde klantcommunicatie.

Geen ‘corporate’ samenwerking, maar persoonlijk partnership

Het Scandinavische Accountor is uitgegroeid tot de grootste zakelijke dienstverlener van Noord-Europa. Met 2.700 medewerkers opereert het bedrijf in zeven landen. “Financiële dienstverlening is de kern van onze werkzaamheden”, vertelt Marcel. “Denk aan detachering, salarisadministratie en boekhouding. Daarnaast is incasso een belangrijk onderdeel. Op het gebied van klantcommunicatie werken we hiervoor samen met AddComm. Incassobeheer is natuurlijk bekend en berucht, maar onze klanten, de meeste debiteuren en wijzelf zien onszelf als het meest lieve incassobureau van Nederland. Mensen die nu niet kunnen betalen, wil je later wellicht wel weer als klant. Daarom denken we liever mee over een goede passende oplossing.”

Die persoonlijke aanpak ziet Marcel ook bij AddComm: “Door het persoonlijke contact, voelt het nooit als een ‘corporate’ samenwerking. Dit heeft voor mij grote toegevoegde waarde. Als er wat is, kan ik altijd even appen of bellen. Overal wordt transparant op gereageerd en niks wordt in een SLA geduwd. Het feit dat ze er gewoon zijn en advies en aandacht geven, dát is wat je in een samenwerking wil.”

Van acceptgiro naar klantportalen en automatisering

Waar de samenwerking ooit begon met het versturen van acceptgiro’s, is die inmiddels een stuk omvangrijker. Marcel: “De wereld wordt natuurlijk steeds digitaler. Wij zien dit ook bij debiteuren. We doen nog steeds wel wat print, maar in eerste instantie worden brieven nu verstuurd als pdf bij een e-mail. Daar heeft AddComm mooie en veilige digitale oplossingen voor. Deze bieden ons ook de mogelijkheid om te zien of iemand vanuit de e-mail bijvoorbeeld betaalt. Zo weet je dat de contactinformatie klopt. Daarnaast heeft AddComm voor ons twee klantportalen ontwikkeld, ClientWeb en DebtorWeb. Deze laatste is de one-stop-shop om zelf alles eenvoudig te kunnen regelen rondom je schulden. Denk aan het treffen van regelingen, het doorgeven van een verhuizing of het indienen van een bezwaar. Eén van onze medewerkers krijgt dan automatisch een melding om ermee aan de slag te gaan en indien nodig wijzigingen door te voeren.”

Proactief en vernieuwend

“Naast de persoonlijke touch maakt AddComm zich altijd sterk om onze business zo goed mogelijk te ondersteunen”, vertelt Marcel tot slot. “Zo hebben ze ons geholpen om minder fysieke post te versturen en zijn we snel overgestapt op een digitale oplossing toen de acceptgiro begon te verdwijnen. Ze zeggen nooit dat ze iets niet kunnen, ze denken juist mee over hoe het wel kan. Hierdoor blijven ze altijd vernieuwend. Het belangrijkste resultaat van onze samenwerking? Het vertrouwen dat het goed zit en dat ze niet alleen maar zeggen wat de klant wil horen. Gaat er iets niet goed, dan wordt het nú opgelost en niet volgende maand. Heerlijk!”

Ook op zoek naar een partner voor optimale klantcommunicatie? Neem dan contact met ons op.

share

Laat ons je meer vertellen over Accountor!